GLAMOURMOES OP MALLORCA 2: Baja Bikes, Valldemossa en Port de Sóller

15 juni 2019 | Geplaatst in Lifestyle, Travel

Twee dagen geleden ben ik begonnen met het verslag en de foto’s van mijn vakantie naar Mallorca. Mocht je deel 1 gemist hebben, dan kan je GLAMOURMOES OP MALLORCA 1 via deze link teruglezen. Vandaag gaan we verder met de derde dag in GLAMOURMOES OP MALLORCA 2. Aangezien deze dag bomvol zat en er heel veel foto’s gemaakt zijn heb ik besloten om niet de vierde dag aan dit verslag toe te voegen. Kijk je mee naar dag 3 waarin we onder andere op de fiets door Palma gaan en richting de bergen?
GLAMOURMOES OP MALLORCA 2

GLAMOURMOES OP MALLORCA 2: Baja Bikes, Valldemossa en Port de Sóller

Het is alweer dag drie op Mallorca, die wat bewolkt begint, maar als we na het ontbijt richting onze huurauto lopen is het al helemaal opgeklaard. We hebben een highlights fietstour geboekt bij Baja Bikes en gaan dus op de fiets de hoofdstad van Mallorca verkennen. We hebben een kleine groep van 6 personen en een gezellige Nederlandse gids uit Zwolle die al 9 maanden op Mallorca woont. Onze fietsen zijn prima, lichtgewicht en hebben voldoende versnellingen en als iedereen het zadel op de juiste hoogte heeft staan, starten we onze tocht langs het water.

Highlights

De volgende highlights komen we tegen tijdens onze fietstour:

• De Kathedraal van Palma
  • La Rambla
  • Paseo del Borne
  • Es Baluard Museum

Het is een gezellig en gemoedelijke fietstocht en na 2 en half uur zijn we weer terug bij het startpunt en besluiten we een frozen yoghurt bij Tutti te nemen. Vervolgens lopen we nog wat door het centrum van Palma de Mallorca en bezoeken wat winkels.

Vervolg dag 3

Rond half 3 pakken we de huurauto weer en gaan richting Valldemossa, een plaatsje die je volgens de gids van de fietstour gezien moet hebben. Na een ritje door de bergen arriveren we in Valldemossa en ja, het is inderdaad een prachtig dorpje met mooie uitzichten. We genieten van een ijsje en rijden door langs Deià, Sóller en eindigen bij Port de Sóller. Achteraf gezien hadden we misschien toch bij Deià moeten stoppen als ik nu foto’s op internet zie, maar op het moment dat we er door heen reden hadden we niet echt het idee dat we er perse moesten stoppen.

Port de Sóller is een prachtige plaats met boulevard tussen de bergen met een haven en een klein strandje. Hier maken we nog wat foto’s en strijken we neer voor het avondeten, waarna we weer voldaan terug naar het hotel gaan.

Baja Bikes – Palma de Mallorca

Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca  Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca Palma de Mallorca

Valldemossa

Valldemossa GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Valldemossa GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Valldemossa GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Valldemossa GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Valldemossa GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Valldemossa GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Valldemossa GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Valldemossa GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Valldemossa GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Valldemossa GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Valldemossa GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Valldemossa GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Valldemossa GLAMOURMOES OP MALLORCA 2

Port de Sóller

Port de Sóller Port de Sóller Port de Sóller Port de Sóller Port de Sóller Port de Sóller Port de Sóller Port de Sóller GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Port de Sóller Port de Sóller GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Port de Sóller GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Port de Sóller GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Port de Sóller GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Port de Sóller GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Port de Sóller GLAMOURMOES OP MALLORCA 2 Port de Sóller

Dit was GLAMOURMOES OP MALLORCA 2! Een heleboel foto’s, prachtige gebouwen en mooie uitzichten. Maak je klaar voor het laatste deel van mijn vakantie naar Mallorca! Die komt over twee dagen online.

Ben jij al op Mallorca geweest?